• Citigo
  • Fabia
      • Fabia
        Fabia
        Wyrazisty design, zachwycająca praktyczność
        • ​​​​​​​​​Nowoczesna, dynamiczna, pełna ekspresji
        • Nowa koncepcja designu wnętrza
        • Szersze i niższe nadwozie, doskonałe proporcje​
      • Fabia Monte Carlo
        Fabia Monte Carlo
        Funkcjonalność i styl w jednym
        • ​​​​​​​​Panoramiczne okno dachowe, czarne dodatki oraz aluminiowe felgi​​
        • ​​Sportowe siedzenia z czarno-czerwoną tapicerką i sportowa kierownica
        • Największa pojemność bagażnika w swojej klasie​
      • Fabia Combi
        Fabia Combi
        Zaczyna tam, gdzie inni kończą
        • ​​​​​​​​​Niezrównana pojemność bagażnika w swojej klasie
        • Nowe systemy zapewniające bezpieczeństwo i komfort
        • Wydajne i oszczędne silniki
      • Fabia Combi Scoutline
        Fabia Combi Scoutline
        Niewielki samochód z wielkimi możliwościami
        • ​​​Funkcjonalność, którą podkreśla design
        • ​Innowacyjne technologie 
        • ​16-calowe felgi Rock lub 17-calowe Clubber​​​
      • Fabia Combi Monte Carlo
        Fabia Combi Monte Carlo
        Funkcjonalność i styl w jednym
        • ​​​​​​​​​Panoramiczne okno dachowe, czarne dodatki oraz aluminiowe felgi
        • Sportowe siedzenia z czarno-czerwoną tapicerką i sportowa kierownica​​
        • ​​Największa pojemność bagażnika w swojej klasie​
  • Rapid
  • Scala
  • Octavia
      • Octavia
        Octavia
        Octavia
        • ​​​​​​​Przestronne wnętrze
        • ​Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
        • ​Większa moc, mniejsze spalanie​​
      • Octavia RS
        Octavia RS
        Najszybsza Octavia w historii
        • ​​​​​​Moc i dynamika​
        • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – od 6,8 s
        • Prędkość maksymalna – do 248 km/h
      • Octavia RS 230
        Octavia RS 230
        Czysto sportowe emocje
        • ​​​​​​​​​​​​​Wyścigowa stylistyka, sportowe wnętrze, nowocesna technika i wnętrze, które robi wrażenie
        • Funkcja VAQ – elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi
        • Silnik benzynowy o pojemności 2l: 230 KM i prędkość maksymalna do aż 250 km/h​
      • Octavia G-TEC CNG
        Octavia G-TEC CNG
        Naturalna klasa sama w sobie
        • ​​​​​​​​​​​Przyjazna dla środowiska - mniej hałasu, mniej zanieczyszczeń​
        • Tańsza w eksploatacji - oszczędność paliwa​​
        • Pewna w pracy – pełne bezpieczeństwo​​
      • Octavia Combi
        Octavia Combi
        Octavia Combi
        • ​​Przestronne wnętrze
        • Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
        • Większa moc, mniejsze spalanie​​​​
      • Octavia Combi RS
        Octavia Combi RS
        Najszybsza Octavia w historii
        • ​​​Pojemny bagażnik - 610 litrów​ ​​
        • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – od 6,9 s
        • Prędkość maksymalna – do 244 km/h
      • Octavia Scout
        Octavia Scout
        Octavia Scout
        • ​​​​​​​Terenowy styl
        • Wszechstronność z charakterem
        • Napęd 4x4​​​
      • Octavia Combi RS 230
        Octavia Combi RS 230
        Czysto sportowe emocje
        • ​​​​​​​​​​​​​​Wyścigowa stylistyka, sportowe wnętrze, nowocesna technika i wnętrze, które robi wrażenie
        • Funkcja VAQ – elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi
        • Silnik benzynowy o pojemności 2l: 230 KM i prędkość maksymalna do aż 250 km/h​
      • Octavia Combi G-TEC CNG
        Octavia Combi G-TEC CNG
        Naturalna klasa sama w sobie
        • ​​​​​​​​​​​Przyjazna dla środowiska - mniej hałasu, mniej zanieczyszczeń
        • Tańsza w eksploatacji - oszczędność paliwa
        • ​​Pewna w pracy – pełne bezpieczeństwo​​
  • Karoq
      • Karoq
        Karoq
        Nowa ŠKODA Karoq
        • ​​​​Pełen emocji design

        • Przestronne wnętrze

        • Zaawansowana technologia​​
  • Superb
      • Nowy Superb
        Nowy Superb
        Flagowa limuzyna ŠKODY
        • ​​​​​​Elegancka, dynamiczna, nowoczesna i wyjątkowa​​ stylistyka
        • ​​Innowacyjne systemy multimedialne
        • Pojemność bagażnika wykraczająca poza standardy segmentu​​​
      • Nowy Superb GreenLine
        Nowy Superb GreenLine
        Przyjazny środowisku
        • ​​​​​​​​​​Aerodynamiczne nadwozie i opony o niskim oporze toczenia​​
        • Oszczędny silnik 1.6 TDI o niskim spalaniu
        • ​Selektywna redukcja katalityczna z czynnikiem AdBlue
      • Nowy Superb Sportline
        Nowy Superb Sportline
        Tylko to, co najlepsze
        • Przeszywający design: czarne elementy SportLine i opcjonalne 19-calowe felgi Vega

        • ​Sportowe wnętrze: czarne wykończenie z oświetleniem LED
        • Niepowtarzalny charakter: obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie i Performance Monitor – dla większych wrażeń z jazdy ​​​
      • Nowy Superb Combi
        Nowy Superb Combi
        Kosmiczna przestrzeń
        • ​​​660 litrów przestrzeni bagażowej
        • Liczne innowacyjne systemy bezpieczeństwa
        • Maksymalny komfort jazdy dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu
      • Nowy Superb Combi GreenLine
        Nowy Superb Combi GreenLine
        Przyjazny środowisku
        • ​​​​​​​​​​Aerodynamiczne nadwozie i opony o niskim oporze toczenia​​
        • Oszczędny silnik 1.6 TDI o niskim spalaniu
        • ​Selektywna redukcja katalityczna z czynnikiem AdBlue
      • Nowy Superb Combi Sportline
        Nowy Superb Combi Sportline
        Tylko to, co najlepsze
        • ​Przeszywający design: czarne elementy SportLine i opcjonalne 19-calowe felgi Vega
        • ​Sportowe wnętrze: czarne wykończenie z oświetleniem LED
        • Niepowtarzalny charakter: obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie i Performance Monitor – dla większych wrażeń z jazdy ​​​​
  • Kamiq
  • Kodiaq
      • Kodiaq
        Kodiaq
        Silny jak niedźwiedź
        • ​​​​​Ekspresyjny i ponadczasowy design, emanujący ponadprzeciętną wytrzymałością​​
        • ​Siła i masywność w parze z rodzinnym duchem
        • Odkryj nowe tereny​​!

Jak działa silnik elektryczny? Pytania i odpowiedzi - część 2

6/18/2018
Samochody elektryczne wkrótce staną się częścią naszego codziennego życia. Już do 2025 roku w ofercie ŠKODY znajdzie się 10 zelektryfikowanych modeli. Jednak to w jaki sposób działają samochody elektryczne dla wielu kierowców pozostaje tajemnicą. Modele elektryczne wydają się skomplikowane, kłopotliwe i technologicznie odległe. Czy takimi są w rzeczywistości?
Co sprawia, że samochody elektryczne działają? Czym różnią się od samochodów z silnikiem spalinowym? Eksperci ze ŠKODY udzielili jasnych odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania. Zapraszamy do lektury drugiej części pytań i odpowiedzi. Na którą z osi przenosi napęd silnik elektryczny? Co do zasady, silnik można zamontować zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. Lepiej jednak, gdy samochód elektryczny ma napęd na tylne koła, dzięki czemu moment obrotowy jest bardziej efektywnie przekazany na oś pojazdu. Co ważne, w pełni elektryczny napęd można również łatwo rozbudować, dodając drugi silnik elektryczny do przedniej osi. Czy wszystkie samochody elektryczne mają ten sam rodzaj silnika? Oferta silników spalinowych jest bardzo rozbudowana - tak samo istnieje wiele opcji i wariantów, jeśli chodzi o silniki elektryczne. Integralną częścią samochodów elektrycznych jest zwykle elektryczna jednostka napędowa, która może być albo bezpośrednio zintegrowana w silniku lub zamontowana oddzielnie, a następnie połączona z silnikiem poprzez trzy silne przewody fazowe. Czy istnieje różnica między hybrydami typu plug-in, a samochodami z silnikami elektrycznymi? Tak. W projektowaniu „czysto” elektrycznego samochodu, zakłada się, że nie będzie miał on żadnego innego typu napędu. W związku z tym silnik można optymalnie przygotować dla wymaganego momentu obrotowego i mocy. Natomiast hybrydowa konstrukcja silnika, musi również uwzględniać charakterystykę silnika spalinowego, który ma współistnieć z silnikiem elektrycznym, koncentrując się na mechanicznym połączeniu ich możliwości i odpowiednim rozdziale mocy. System kontroli jazdy również jest bardziej złożony. Samochód musi poruszać się wyłącznie z napędem elektrycznym, z silnikiem spalinowym lub w trybie połączonym i zawsze przy optymalnym zużyciu energii. Czy to prawda, że pojazdy elektryczne istniały ponad sto lat temu? Pierwsze próby zbudowania samochodu elektrycznego sięgają 1835 r., czyli aż 48 lat wcześniej przed zbudowaniem pierwszego silnika benzynowego! Miały one miejsce – niezależnie od siebie – we Włoszech i w Holandii. Na przełomie XX wieku, nad konstrukcjami elektrycznymi pracował również Ferdinand Porsche i František Křižík a w 1900 roku, na amerykańskich drogach więcej było obecnych samochodów elektrycznych niż samochodów z silnikiem spalinowym. Co ciekawe, pierwszy samochód, który osiągnął ponad 100 km/h był napędzany elektrycznie. Jednak te samochody działały na ciężkich akumulatorach ołowiowych i miały krótki zasięg. Nadejście produkcji seryjnej samochodów i masowe użycie silników spalinowych oferujących bardziej wygodny zakres, zepchnęło pojazdy z napędem elektrycznym na boczny tor na wiele lat. Dlaczego silniki elektryczne znów przeżywają swój rozkwit? Trend nowoczesnej mobilności elektrycznej jest napędzany nie tylko przez potrzebę zmniejszenia lokalnych oparów i emisji CO2, ale także przez szybki rozwój i dostępność nowych technologii. Nowoczesne baterie litowo-jonowe są dużo lepiej przystosowane do przechowywania i uwalniania niezbędnej ilość energii. Mają własną elektronikę sterującą, komunikują się z całym systemem samochodu, a ich dalszy rozwój przebiega bardzo szybko. Elementy półprzewodnikowe mogą przenosić znacznie większe ilości prądu przy minimalnych stratach i tym samym mogą efektywnie służyć kontroli i regulacji potężnych silników. Dużą rolę w promocji e-mobilności odgrywa w ostatnich latach również większa dostępność zielonej energii ze źródeł odnawialnych i plany rozwoju infrastruktury stacji ładujących.

Wyraziste przednie reflektory, światła przeciwmgielne z charakterystycznym wykończeniem oraz szeroki grill, o drobnym, pionowym żebrowaniu – to tylko niektóre cechy odświeżonego modelu SUPERB. ŠKODA prezentuje pierwsze szkice flagowego auta, które zadebiutuje w maju, podczas światowej premiery w Bratysławie. Prezentacja odbędzie się w trakcie Mistrzostw Świata w Hokeju na Lodzie, których głównym i wyłącznym sponsorem od 1993 roku pozostaje ŠKODA.​​​
​​Liczba fanów jednośladów wzrasta z roku na rok. Wiosenna pora to wzmożona liczba rowerzystów na drogach, a co za tym idzie większa potrzeba zachowania dodatkowej uważności. ŠKODA podpowiada kierowcom i cyklistom, jak być bezpiecznym w trakcie wykonywania najbardziej newralgicznych manewrów na drodze. ​
​​Przed rozpoczęciem wiosennych podróży, warto pomyśleć o przeglądzie i odświeżeniu auta po zimie. ŠKODA podpowiada jak w kilku krokach przygotować samochód, by móc cieszyć się bezpieczną i komfortową jazdą w nowym sezonie.
Nowa ŠKODA KAMIQ to drugi model marki wyposażony w usługi z zakresu Connectivity najnowszej generacji. Innowacje wprowadzone z myślą o zmieniających się potrzebach klientów zapewniają łatwy dostęp do usług online, jednocześnie dbając o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. ŠKODA intensywnie pracuje nad rozwojem najnowocześniejszych systemów, które ułatwiają kierowcom jazdę i sprawiają, że staje się ona jeszcze bardziej przyjemna.​
​​​Nowy, miejski crossover ŠKODY, zgodnie z ewolucją języka designu marki, zachwyca przestronnym wnętrzem oraz praktycznością. To drugi po ŠKODZIE SCALA model, w którym zastosowano nową koncepcję designu wnętrz.​
• 28-31 marca na Motor Show w Poznaniu odbędzie się polska premiera nowej ŠKODY SCALA oraz ŠKODY KAMIQ 
• Podczas targów zaprezentowane zostaną modele koncepcyjne: VISION X i VISION E 
• Na stoisku nie zabraknie bestsellerowych modeli: ŠKODY FABIA i ŠKODY OCTAVIA RS oraz SUV-ów – KODIAQ w wersjach: RS, SPORTLINE, L&K i KAROQ SPORTLINE oraz SCOUT 
• Z okazji 15-lecia projektu ŠKODA AUTO Safety w strefie zewnętrznej na Placu Marka przewidziano innowacyjne atrakcje dla odwiedzających 
• 28 marca o godzinie 10:00 w hali 3A odbędzie się konferencja prasowa ŠKODY 

Podczas Poznań Motor Show ŠKODA po raz pierwszy w Polsce zaprezentuje nowy, kompaktowy model SCALA oraz najmniejszego członka rodziny SUV-ów marki, model KAMIQ. Z kolei modele koncepcyjne VISION X i VISION E pozwolą na wgląd w elektromobilną przyszłość marki. Na stoisku dostępne będą bestsellery oraz cieszące się popularnością SUV-y KODIAQ i KAROQ. W związku z tegorocznymi obchodami 15-lecia projektu ŠKODA AUTO Safety dla odwiedzających gości, przewidziano dodatkowe atrakcje w strefie zewnętrznej. Ponadto 28 marca o godzinie 10:00 w hali 3A odbędzie się konferencja prasowa marki.​​​​​
ŠKODA KAMIQ to połączenie dynamiki i przestronności SUV-ów ze zwinnością samochodów kompaktowych. Dzięki najbardziej innowacyjnym systemom wspomagania kierowcy, nowy model zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa, znane z aut klasy premium. Warto zwrócić uwagę na to, że wiele z nich wchodzi w skład wyposażenia standardowego lub stanowi element atrakcyjnych cenowo pakietów promocyjnych.​
​​​Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i coraz więcej użytkowników dróg poszukuje zrównoważonej alternatywy dla pojazdów spalinowych. Dynamiczny rozwój elektromobilności wiąże się ze zmianami w obrębie infrastruktury samochodowej. ŠKODA prezentuje główne wyzwania związane z rosnącą liczbą e-samochodów, koniecznością ich ładowania, a także idącą za tym zmianą przyzwyczajeń kierowców. ​
Dostępny w standardzie napęd na cztery koła ze specjalnym trybem do jazdy po bezdrożach, srebrne osłony podkreślające uterenowiony charakter auta oraz najnowsze funkcjonalności z obszaru connectivity – to tylko niektóre wyróżniki ŠKODY KAROQ SCOUT. Specjalna wersja kompaktowego SUV-a dostępna jest z dwoma jednostkami napędowymi oraz sześciobiegową, manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegową automatyczną przekładnią DSG.​
Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie, ŠKODA zaprezentuje nową koncepcje z zakresu mikromobilności. Symbolem tego wydarzenia będzie KLEMENT, dwukołowy miejski pojazd napędzany elektrycznie. Silnik o mocy 4 kW umożliwia poruszanie się z prędkością do 45km/h, a funkcja przyspieszenia i hamowania jest niezwykle intuicyjna i dziecinnie prosta. Bezpieczną jazdę gwarantuje hydrauliczny hamulec z przodu wyposażony w ABS oraz oświetlenie LED. Pojazd wyposażony jest w system odzyskiwania energii z hamowania.​​​​