• Citigo
      • Citigo Monte Carlo
        Citigo Monte Carlo od  42 620
        Miejska ŠKODA w sportowym stylu
        • ​​​​​​Doskonała do miasta
        • Oryginalne wykończenie nadwozia
        • Obniżone zawieszenie i efektowne felgi​
        • poj. bagażnika251l /959l
        • od4,5l/100km
        • od105g/km
      • Citigo 3-drzwiowy
        Citigo 3-drzwiowy od  35 570
        Prawdziwie miejska ŠKODA
        • ​​​Mały z zewnątrz, duży wewnątrz
        • Oszczędne silniki, świetne do miasta
        • Twój codzienny pomocnik - Move&Fun​
        • poj. bagażnika251l /951l
        • od4,5l/100km
        • od105g/km
      • Citigo 5-drzwiowy
        Citigo 5-drzwiowy od  37 070
        Najlepszy wybór do miasta
        • ​​​Mały z zewnątrz, duży wewnątrz
        • Oszczędne silniki, świetne do miasta
        • Twój codzienny pomocnik - Move​&Fun​
        • poj. bagażnika251l /959l
        • od4,4l/100km
        • od103g/km
  • Fabia
      • Fabia
        Fabia od  40 380
        Wyrazisty design, zachwycająca praktyczność
        • ​​​​​​​​​Nowoczesna, dynamiczna, pełna ekspresji
        • Nowa koncepcja designu wnętrza
        • Szersze i niższe nadwozie, doskonałe proporcje​
        • poj. bagażnika330l /1150l
        • od0l/100km
        • od0g/km
      • Fabia Monte Carlo
        Fabia Monte Carlo od  53 350
        Funkcjonalność i styl w jednym
        • ​​​​​​​​Panoramiczne okno dachowe, czarne dodatki oraz aluminiowe felgi​​
        • ​​Sportowe siedzenia z czarno-czerwoną tapicerką i sportowa kierownica
        • Największa pojemność bagażnika w swojej klasie​
        • poj. bagażnika330l /1150l
        • od0l/100km
        • od0g/km
      • Fabia Combi
        Fabia Combi od  44 880
        Zaczyna tam, gdzie inni kończą
        • ​​​​​​​​​Niezrównana pojemność bagażnika w swojej klasie
        • Nowe systemy zapewniające bezpieczeństwo i komfort
        • Wydajne i oszczędne silniki
        • poj. bagażnika530l /1395l
        • od0l/100km
        • od0g/km
      • Fabia Combi Scoutline
        Fabia Combi Scoutline od  57 150
        Niewielki samochód z wielkimi możliwościami
        • ​​​Funkcjonalność, którą podkreśla design
        • ​Innowacyjne technologie 
        • ​16-calowe felgi Rock lub 17-calowe Clubber​​​
        • poj. bagażnika530l /1395l
        • od0l/100km
        • od0g/km
      • Fabia Combi Monte Carlo
        Fabia Combi Monte Carlo od  55 850
        Funkcjonalność i styl w jednym
        • ​​​​​​​​​Panoramiczne okno dachowe, czarne dodatki oraz aluminiowe felgi
        • Sportowe siedzenia z czarno-czerwoną tapicerką i sportowa kierownica​​
        • ​​Największa pojemność bagażnika w swojej klasie​
        • poj. bagażnika530l /1395l
        • od0l/100km
        • od0g/km
  • Rapid
      • Rapid
        Rapid od  52 050
        Nowe standardy w swojej klasie
        • ​​​​​​​​Nowy, wyrazisty i świeży design
        • Przestronne wnętrze i pojemny bagażnik

        • Oszczędne i dynamiczne silniki​​

        • poj. bagażnika550l /1490l
        • od3,6l/100km
        • od102g/km
      • Rapid Monte Carlo
        Rapid Monte Carlo od  68 330
        Elegancki wygląd. Dynamiczny charakter.
        • ​​​​​Czarne elementy nadwozia i dynamiczny design
        • ​​16-calowe felgi aluminiowe Italia
        • ​​​Sportowe siedzenia i wykończenie wnętrza
        • poj. bagażnika550l /1490l
        • od4,4l/100km
        • od114g/km
      • Rapid Spaceback
        Rapid Spaceback od  51 050
        Rapid Spaceback
        • ​​​​​​​Design pełen energii
        • Stylowy z zewnątrz, przestronny wewnątrz
        • Oszczędne i dynamiczne silniki​
        • poj. bagażnika415l /1381l
        • od3,6l/100km
        • od102g/km
      • Rapid Spaceback Monte Carlo
        Rapid Spaceback Monte Carlo od  70 350
        Rapid Spaceback Monte Carlo
        • ​​​​​​​​​​​Czarne elementy nadwozia i panoramiczny dach
        • ​​16-calowe felgi w czarnym kolorze
        • Sportowe fotele i 3-ramienna kierownica​​​
        • poj. bagażnika415l /1380l
        • od4,4l/100km
        • od114g/km
      • Rapid Spaceback ScoutLine
        Rapid Spaceback ScoutLine od  63 150
        Twardy na zewnątrz, łagodny wewnątrz
        • ​​​​​​​​​​Ochronne i jednocześnie dekoracyjne elementy nadwozia
        • Rozbudowane możliwości dzięki Oryginalnym Akcesoriom ŠKODA
        • Nowo zaprojektowane felgi 17-calowe
        • poj. bagażnika415l /1381l
        • od3,6l/100km
        • od102g/km
  • Octavia
      • Octavia
        Octavia od  62 960
        Octavia
        • ​​​​​​​Przestronne wnętrze
        • ​Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
        • ​Większa moc, mniejsze spalanie​​
        • poj. bagażnika590l /1580l
        • od3,9l/100km
        • od104g/km
      • Octavia RS
        Octavia RS od  110 340
        Najszybsza Octavia w historii
        • ​​​​​​Moc i dynamika​
        • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – od 6,8 s
        • Prędkość maksymalna – do 248 km/h
        • poj. bagażnika590l /1580l
        • od4,6l/100km
        • od119g/km
      • Octavia RS 230
        Octavia RS 230 od  122 140
        Czysto sportowe emocje
        • ​​​​​​​​​​​​​Wyścigowa stylistyka, sportowe wnętrze, nowocesna technika i wnętrze, które robi wrażenie
        • Funkcja VAQ – elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi
        • Silnik benzynowy o pojemności 2l: 230 KM i prędkość maksymalna do aż 250 km/h​
        • poj. bagażnika590l /1580l
        • od4,6l/100km
        • od119g/km
      • Octavia G-TEC CNG
        Octavia G-TEC CNG od  80 310
        Naturalna klasa sama w sobie
        • ​​​​​​​​​Przyjazna dla środowiska - mniej hałasu, mniej zanieczyszczeń​
        • Tańsza w eksploatacji - oszczędność paliwa​​
        • Pewna w pracy – pełne bezpieczeństwo​​
        • poj. bagażnika460l /1450l
        • od3,9l/100km
        • od104g/km
      • Octavia Combi
        Octavia Combi od  67 910
        Octavia Combi
        • ​​Przestronne wnętrze
        • Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
        • Większa moc, mniejsze spalanie​​​​
        • poj. bagażnika610l /1740l
        • od4l/100km
        • od104g/km
      • Octavia Combi RS
        Octavia Combi RS od  114 540
        Najszybsza Octavia w historii
        • ​​​Pojemny bagażnik - 610 litrów​ ​​
        • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – od 6,9 s
        • Prędkość maksymalna – do 244 km/h
        • poj. bagażnika610l /1740l
        • od4,6l/100km
        • od119g/km
      • Octavia Scout
        Octavia Scout od  109 860
        Octavia Scout
        • ​​​​​Terenowy styl
        • Wszechstronność z charakterem
        • Napęd 4x4​​​
        • poj. bagażnika610l /1740l
        • od5,1l/100km
        • od124g/km
      • Octavia Combi RS 230
        Octavia Combi RS 230 od  127 190
        Czysto sportowe emocje
        • ​​​​​​​​​​​​​​Wyścigowa stylistyka, sportowe wnętrze, nowocesna technika i wnętrze, które robi wrażenie
        • Funkcja VAQ – elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi
        • Silnik benzynowy o pojemności 2l: 230 KM i prędkość maksymalna do aż 250 km/h​
        • poj. bagażnika610l /1740l
        • od4,6l/100km
        • od119g/km
      • Octavia Combi G-TEC CNG
        Octavia Combi G-TEC CNG od  85 110
        Naturalna klasa sama w sobie
        • ​​​​​​​​​​Przyjazna dla środowiska - mniej hałasu, mniej zanieczyszczeń
        • Tańsza w eksploatacji - oszczędność paliwa
        • ​​Pewna w pracy – pełne bezpieczeństwo​​
        • poj. bagażnika480l /1610l
        • od4l/100km
        • od104g/km
  • Karoq
      • Karoq
        Karoq
        Nowa ŠKODA Karoq
        • ​​​​Pełen emocji design

        • Przestronne wnętrze

        • Zaawansowana technologia​​
  • Superb
      • Nowy Superb
        Nowy Superb od  87 610
        Flagowa limuzyna ŠKODY
        • ​​​​​​Elegancka, dynamiczna, nowoczesna i wyjątkowa​​ stylistyka
        • ​​Innowacyjne systemy multimedialne
        • Pojemność bagażnika wykraczająca poza standardy segmentu​​​
        • poj. bagażnika625l /1760l
        • od4,5l/100km
        • od119g/km
      • Nowy Superb GreenLine
        Nowy Superb GreenLine od  101 710
        Przyjazny środowisku
        • ​​​​​​​​​​Aerodynamiczne nadwozie i opony o niskim oporze toczenia​​
        • Oszczędny silnik 1.6 TDI o niskim spalaniu
        • ​Selektywna redukcja katalityczna z czynnikiem AdBlue
        • poj. bagażnika625l /1760l
        • od4,5l/100km
        • od119g/km
      • Nowy Superb Sportline
        Nowy Superb Sportline
        Tylko to, co najlepsze
        • Przeszywający design: czarne elementy SportLine i opcjonalne 19-calowe felgi Vega

        • ​Sportowe wnętrze: czarne wykończenie z oświetleniem LED
        • Niepowtarzalny charakter: obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie i Performance Monitor – dla większych wrażeń z jazdy ​​​
        • poj. bagażnika625l /1760l
        • od4,5l/100km
        • od119g/km
      • Nowy Superb Combi
        Nowy Superb Combi od  91 360
        Kosmiczna przestrzeń
        • ​660 litrów przestrzeni bagażowej
        • Liczne innowacyjne systemy bezpieczeństwa
        • Maksymalny komfort jazdy dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu
        • poj. bagażnika660l /1950l
        • od4,5l/100km
        • od119g/km
      • Nowy Superb Combi GreenLine
        Nowy Superb Combi GreenLine od  105 410
        Przyjazny środowisku
        • ​​​​​​​​Aerodynamiczne nadwozie i opony o niskim oporze toczenia​​
        • Oszczędny silnik 1.6 TDI o niskim spalaniu
        • ​Selektywna redukcja katalityczna z czynnikiem AdBlue
        • poj. bagażnika660l /1950l
        • od4,5l/100km
        • od119g/km
      • Nowy Superb Combi Sportline
        Nowy Superb Combi Sportline
        Tylko to, co najlepsze
        • ​Przeszywający design: czarne elementy SportLine i opcjonalne 19-calowe felgi Vega
        • ​Sportowe wnętrze: czarne wykończenie z oświetleniem LED
        • Niepowtarzalny charakter: obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie i Performance Monitor – dla większych wrażeń z jazdy ​​​​
        • poj. bagażnika660l /1950l
        • od4,5l/100km
        • od119g/km
  • Kodiaq
      • Kodiaq
        Kodiaq
        Silny jak niedźwiedź
        • ​​​​​Ekspresyjny i ponadczasowy design, emanujący ponadprzeciętną wytrzymałością​​
        • ​Siła i masywność w parze z rodzinnym duchem
        • Odkryj nowe tereny​​!

Jak działa silnik elektryczny? Pytania i odpowiedzi - część 2

6/18/2018
Samochody elektryczne wkrótce staną się częścią naszego codziennego życia. Już do 2025 roku w ofercie ŠKODY znajdzie się 10 zelektryfikowanych modeli. Jednak to w jaki sposób działają samochody elektryczne dla wielu kierowców pozostaje tajemnicą. Modele elektryczne wydają się skomplikowane, kłopotliwe i technologicznie odległe. Czy takimi są w rzeczywistości?
Co sprawia, że samochody elektryczne działają? Czym różnią się od samochodów z silnikiem spalinowym? Eksperci ze ŠKODY udzielili jasnych odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania. Zapraszamy do lektury drugiej części pytań i odpowiedzi. Na którą z osi przenosi napęd silnik elektryczny? Co do zasady, silnik można zamontować zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. Lepiej jednak, gdy samochód elektryczny ma napęd na tylne koła, dzięki czemu moment obrotowy jest bardziej efektywnie przekazany na oś pojazdu. Co ważne, w pełni elektryczny napęd można również łatwo rozbudować, dodając drugi silnik elektryczny do przedniej osi. Czy wszystkie samochody elektryczne mają ten sam rodzaj silnika? Oferta silników spalinowych jest bardzo rozbudowana - tak samo istnieje wiele opcji i wariantów, jeśli chodzi o silniki elektryczne. Integralną częścią samochodów elektrycznych jest zwykle elektryczna jednostka napędowa, która może być albo bezpośrednio zintegrowana w silniku lub zamontowana oddzielnie, a następnie połączona z silnikiem poprzez trzy silne przewody fazowe. Czy istnieje różnica między hybrydami typu plug-in, a samochodami z silnikami elektrycznymi? Tak. W projektowaniu „czysto” elektrycznego samochodu, zakłada się, że nie będzie miał on żadnego innego typu napędu. W związku z tym silnik można optymalnie przygotować dla wymaganego momentu obrotowego i mocy. Natomiast hybrydowa konstrukcja silnika, musi również uwzględniać charakterystykę silnika spalinowego, który ma współistnieć z silnikiem elektrycznym, koncentrując się na mechanicznym połączeniu ich możliwości i odpowiednim rozdziale mocy. System kontroli jazdy również jest bardziej złożony. Samochód musi poruszać się wyłącznie z napędem elektrycznym, z silnikiem spalinowym lub w trybie połączonym i zawsze przy optymalnym zużyciu energii. Czy to prawda, że pojazdy elektryczne istniały ponad sto lat temu? Pierwsze próby zbudowania samochodu elektrycznego sięgają 1835 r., czyli aż 48 lat wcześniej przed zbudowaniem pierwszego silnika benzynowego! Miały one miejsce – niezależnie od siebie – we Włoszech i w Holandii. Na przełomie XX wieku, nad konstrukcjami elektrycznymi pracował również Ferdinand Porsche i František Křižík a w 1900 roku, na amerykańskich drogach więcej było obecnych samochodów elektrycznych niż samochodów z silnikiem spalinowym. Co ciekawe, pierwszy samochód, który osiągnął ponad 100 km/h był napędzany elektrycznie. Jednak te samochody działały na ciężkich akumulatorach ołowiowych i miały krótki zasięg. Nadejście produkcji seryjnej samochodów i masowe użycie silników spalinowych oferujących bardziej wygodny zakres, zepchnęło pojazdy z napędem elektrycznym na boczny tor na wiele lat. Dlaczego silniki elektryczne znów przeżywają swój rozkwit? Trend nowoczesnej mobilności elektrycznej jest napędzany nie tylko przez potrzebę zmniejszenia lokalnych oparów i emisji CO2, ale także przez szybki rozwój i dostępność nowych technologii. Nowoczesne baterie litowo-jonowe są dużo lepiej przystosowane do przechowywania i uwalniania niezbędnej ilość energii. Mają własną elektronikę sterującą, komunikują się z całym systemem samochodu, a ich dalszy rozwój przebiega bardzo szybko. Elementy półprzewodnikowe mogą przenosić znacznie większe ilości prądu przy minimalnych stratach i tym samym mogą efektywnie służyć kontroli i regulacji potężnych silników. Dużą rolę w promocji e-mobilności odgrywa w ostatnich latach również większa dostępność zielonej energii ze źródeł odnawialnych i plany rozwoju infrastruktury stacji ładujących.

​​​​35 789 zarejestrowanych samochodów – to wynik z jakim pierwsze półrocze 2018 roku zakończyła ŠKODA, pozostając tym samym niekwestionowanym liderem rynku samochodowego w Polsce. Udane półrocze ŠKODA zamyka rejestracją 6 326 modeli w czerwcu.
​​​Decydując się na daleką podróż w nieznane, warto rozważyć wybór europejskich tras. Europa potrafi zaskoczyć pięknem miejsc i krajobrazów, które najlepiej przemierzać we własnym rytmie, w doborowym towarzystwie, nie zważając na plan wycieczki. Niezależność i komfort podróży zapewni właściwie dobrany model samochodu. Przed wyjazdem warto zadbać o to, aby auto wyposażone było w napęd gwarantujący dobre właściwości jezdne. Układ napędowy 4x4 w samochodach marki ŠKODA podnosi zarówno poziom bezpieczeństwa, jak i komfort jazdy, sprawiając, że pojazd przygotowany jest na wszelkie drogowe wyzwania.​
​​​INDIA 2.0 to projekt, którego celem jest znaczący wzrost udziału rynkowego w Indiach przez marki ŠKODA i Volkswagen. Na realizację tego ambitnego celu zostanie przeznaczony miliard euro, a projekt poprowadzi ŠKODA AUTO.​
​​​​Stały rozwój cyfryzacji procesów produkcyjnych to jeden z fundamentów Strategii 2025 wdrażanej przez ŠKODA AUTO. Dlatego producent od początku czerwca wykorzystuje w procesach produkcyjnych w pełni autonomicznego, samouczącego się robota transportowego. Robot rozpoznaje przeszkody, uzyskując informacje z otoczenia, a efektywność procesów transportowych stale wzrasta.
​​​Zespół ŠKODA Polska Motorsport w składzie Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk przystąpił do rywalizacji w 2. Rajdzie Śląska - czwartej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski - z dużym optymizmem. Wszak to na śląskich odcinkach specjalnych popularny „Miko” rozpoczynał swoją rajdową karierę, tutaj też świętował pierwsze podium w klasyfikacji generalnej krajowego czempionatu.​
​​​105. edycja Tour de France rozpocznie się 7 lipca br. w Noirmoutier-en-l'île, miejscowości położonej na wyspie na Atlantyku. ŠKODA, która jest oficjalnym partnerem wydarzenia już 15. raz, w tym roku zasili organizatorów 250 autami. Na tym jednak obecność ŠKODY się nie zakończy.​
​​​25 czerwca, podczas uroczystej gali wieńczącej plebiscyt MotoAs Interii, ŠKODA otrzymała dwie nagrody. ŠKODA KAROQ została uhonorowana główną nagrodą w kategorii „Na każdą drogę”. Użytkownicy wytypowali kompaktowego SUVa marki ŠKODA, jako auto radzące sobie najlepiej nie tylko na utwardzonych drogach. Wyróżnienie otrzymała również ŠKODA OCTAVIA, która zajęła 2. miejsce w kategorii "Rozsądek".​
​​​​Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów, dzieci, ochrona pieszych i nowe technologie – to kategorie, w których samochody poddawane są testom w ramach Euro NCAP. Niezależna europejska organizacja ocenia dostępne na rynku modele, przyznając im maksymalnie notę 5 gwiazdek. Najwyższa ocena zarezerwowana jest dla samochodów wyróżniających się wyjątkowo wysokim poziomem bezpieczeństwa. Wśród nich znajdują się wszystkie modele dostępne w ofercie ŠKODY.
​​​25 czerwca ruszyła nowa kampania marketingowa marki ŠKODA. Kampania składa się z części wizerunkowej oraz produktowej, a jej hasło brzmi: „ŠKODA. Wszystko co ważne”. Za kreacje odpowiada agencja Isobar Polska, a za zakup mediów PHD Media Direction.​
Tor Nürburgring, na którym zadebiutowała ŠKODA KODIAQ RS uważany jest za jeden z najtrudniejszych i najbardziej wymagających na świecie. Usportowiony SUV pokonał słynną trasę w rekordowym dla siedmioosobowych tego typu modeli czasem. Za kierownicą siedziała Sabine Schmitz oraz František Drábek z zespołu produktowego ŠKODY, który nadzorował powstawanie ŠKODY KODIAQ RS. Zapytaliśmy go, jakie technologie zastosowano w aucie i czy od początku wierzył w sukces odniesiony na torze.​​​