• Citigo
  • Fabia
      • Fabia
        Fabia
        Wyrazisty design, zachwycająca praktyczność
        • ​​​​​​​​​Nowoczesna, dynamiczna, pełna ekspresji
        • Nowa koncepcja designu wnętrza
        • Szersze i niższe nadwozie, doskonałe proporcje​
      • Fabia Monte Carlo
        Fabia Monte Carlo
        Funkcjonalność i styl w jednym
        • ​​​​​​​​Panoramiczne okno dachowe, czarne dodatki oraz aluminiowe felgi​​
        • ​​Sportowe siedzenia z czarno-czerwoną tapicerką i sportowa kierownica
        • Największa pojemność bagażnika w swojej klasie​
      • Fabia Combi
        Fabia Combi
        Zaczyna tam, gdzie inni kończą
        • ​​​​​​​​​Niezrównana pojemność bagażnika w swojej klasie
        • Nowe systemy zapewniające bezpieczeństwo i komfort
        • Wydajne i oszczędne silniki
      • Fabia Combi Scoutline
        Fabia Combi Scoutline
        Niewielki samochód z wielkimi możliwościami
        • ​​​Funkcjonalność, którą podkreśla design
        • ​Innowacyjne technologie 
        • ​16-calowe felgi Rock lub 17-calowe Clubber​​​
      • Fabia Combi Monte Carlo
        Fabia Combi Monte Carlo
        Funkcjonalność i styl w jednym
        • ​​​​​​​​​Panoramiczne okno dachowe, czarne dodatki oraz aluminiowe felgi
        • Sportowe siedzenia z czarno-czerwoną tapicerką i sportowa kierownica​​
        • ​​Największa pojemność bagażnika w swojej klasie​
  • Rapid
  • Scala
  • Octavia
      • Octavia
        Octavia
        Octavia
        • ​​​​​​​Przestronne wnętrze
        • ​Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
        • ​Większa moc, mniejsze spalanie​​
      • Octavia RS
        Octavia RS
        Najszybsza Octavia w historii
        • ​​​​​​Moc i dynamika​
        • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – od 6,8 s
        • Prędkość maksymalna – do 248 km/h
      • Octavia RS 230
        Octavia RS 230
        Czysto sportowe emocje
        • ​​​​​​​​​​​​​Wyścigowa stylistyka, sportowe wnętrze, nowocesna technika i wnętrze, które robi wrażenie
        • Funkcja VAQ – elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi
        • Silnik benzynowy o pojemności 2l: 230 KM i prędkość maksymalna do aż 250 km/h​
      • Octavia G-TEC CNG
        Octavia G-TEC CNG
        Naturalna klasa sama w sobie
        • ​​​​​​​​​​​Przyjazna dla środowiska - mniej hałasu, mniej zanieczyszczeń​
        • Tańsza w eksploatacji - oszczędność paliwa​​
        • Pewna w pracy – pełne bezpieczeństwo​​
      • Octavia Combi
        Octavia Combi
        Octavia Combi
        • ​​Przestronne wnętrze
        • Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
        • Większa moc, mniejsze spalanie​​​​
      • Octavia Combi RS
        Octavia Combi RS
        Najszybsza Octavia w historii
        • ​​​Pojemny bagażnik - 610 litrów​ ​​
        • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – od 6,9 s
        • Prędkość maksymalna – do 244 km/h
      • Octavia Scout
        Octavia Scout
        Octavia Scout
        • ​​​​​​​Terenowy styl
        • Wszechstronność z charakterem
        • Napęd 4x4​​​
      • Octavia Combi RS 230
        Octavia Combi RS 230
        Czysto sportowe emocje
        • ​​​​​​​​​​​​​​Wyścigowa stylistyka, sportowe wnętrze, nowocesna technika i wnętrze, które robi wrażenie
        • Funkcja VAQ – elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi
        • Silnik benzynowy o pojemności 2l: 230 KM i prędkość maksymalna do aż 250 km/h​
      • Octavia Combi G-TEC CNG
        Octavia Combi G-TEC CNG
        Naturalna klasa sama w sobie
        • ​​​​​​​​​​​Przyjazna dla środowiska - mniej hałasu, mniej zanieczyszczeń
        • Tańsza w eksploatacji - oszczędność paliwa
        • ​​Pewna w pracy – pełne bezpieczeństwo​​
  • Karoq
      • Karoq
        Karoq
        Nowa ŠKODA Karoq
        • ​​​​Pełen emocji design

        • Przestronne wnętrze

        • Zaawansowana technologia​​
  • Superb
      • Nowy Superb
        Nowy Superb
        Flagowa limuzyna ŠKODY
        • ​​​​​​Elegancka, dynamiczna, nowoczesna i wyjątkowa​​ stylistyka
        • ​​Innowacyjne systemy multimedialne
        • Pojemność bagażnika wykraczająca poza standardy segmentu​​​
      • Nowy Superb GreenLine
        Nowy Superb GreenLine
        Przyjazny środowisku
        • ​​​​​​​​​​Aerodynamiczne nadwozie i opony o niskim oporze toczenia​​
        • Oszczędny silnik 1.6 TDI o niskim spalaniu
        • ​Selektywna redukcja katalityczna z czynnikiem AdBlue
      • Nowy Superb Sportline
        Nowy Superb Sportline
        Tylko to, co najlepsze
        • Przeszywający design: czarne elementy SportLine i opcjonalne 19-calowe felgi Vega

        • ​Sportowe wnętrze: czarne wykończenie z oświetleniem LED
        • Niepowtarzalny charakter: obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie i Performance Monitor – dla większych wrażeń z jazdy ​​​
      • Nowy Superb Combi
        Nowy Superb Combi
        Kosmiczna przestrzeń
        • ​​​660 litrów przestrzeni bagażowej
        • Liczne innowacyjne systemy bezpieczeństwa
        • Maksymalny komfort jazdy dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu
      • Nowy Superb Combi GreenLine
        Nowy Superb Combi GreenLine
        Przyjazny środowisku
        • ​​​​​​​​​​Aerodynamiczne nadwozie i opony o niskim oporze toczenia​​
        • Oszczędny silnik 1.6 TDI o niskim spalaniu
        • ​Selektywna redukcja katalityczna z czynnikiem AdBlue
      • Nowy Superb Combi Sportline
        Nowy Superb Combi Sportline
        Tylko to, co najlepsze
        • ​Przeszywający design: czarne elementy SportLine i opcjonalne 19-calowe felgi Vega
        • ​Sportowe wnętrze: czarne wykończenie z oświetleniem LED
        • Niepowtarzalny charakter: obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie i Performance Monitor – dla większych wrażeń z jazdy ​​​​
  • Kamiq
  • Kodiaq
      • Kodiaq
        Kodiaq
        Silny jak niedźwiedź
        • ​​​​​Ekspresyjny i ponadczasowy design, emanujący ponadprzeciętną wytrzymałością​​
        • ​Siła i masywność w parze z rodzinnym duchem
        • Odkryj nowe tereny​​!

Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk wygrywają PZM 75. Rajd Polski. Załoga ŠKODA Polska Motorsport sięga po wicemistrzostwo kraju

9/24/2018
Słynny Alfred Hitchcock nie wymyśliłby scenariusza, jaki towarzyszył finałowej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP), PZM 75. Rajdowi Polski, który w miniony weekend odbył się w Mikołajkach. Walka o mistrzowski tytuł w klasyfikacji generalnej trwała aż do ostatnich metrów finałowej próby zawodów. Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk, którzy zaliczają swój pierwszy sezon w samochodzie klasy R5 musieli wygrać najważniejszy rajd sezonu, aby myśleć o tytule. Ten plan załoga ŠKODA Polska Motorsport wykonała w stu procentach i po sześciu oesowych zwycięstwach sięgnęła po triumf w PZM 75. Rajdzie Polski. Ostatecznie sezon zakończyła z tytułem wicemistrzów Polski przegrywając z Grzegorzem Grzybem batalię o tę szarfę o zaledwie jeden punkt.​​​​
​​Rajd Polski to impreza, która pod względem stażu przegrywa jedynie ze słynnym Rajdem Monte Carlo co roku inaugurującym sezon Rajdowych Mistrzostw Świata. Przez cztery ostatnie lata polski klasyk, który od ponad dekady rozgrywany jest na Mazurach, również stanowił eliminację światowego czempionatu. W tym roku zawody z bazą w Mikołajkach powróciły jednak do kalendarza Rajdowych Mistrzostw Europy będąc jednocześnie finałową odsłoną Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Ze względu na długość odcinków specjalnych przekraczających 200 km, PZM 75. Rajd Polski, podobnie jak sierpniowy Rajd Rzeszowski, był podwójnie punktowaną rundą. Dzięki temu aż trzech kierowców zachowało szanse na mistrzowski tytuł. Wśród nich znajdował się również zawodnik ekipy ŠKODA Polska Motorsport Mikołaj Marczyk zasiadający za sterami Fabii R5. 

Mimo zwycięstwa w poprzedniej rundzie mistrzostw Polski, odbywającym się na Litwie Rajdzie Elektreny, popularny „Miko” z pokorą podchodził do mazurskiego klasyka. Również ze sporą rezerwą komentował swoje szanse na tegoroczny tytuł mistrzowski twierdząc, że w tak trudnym i długim rajdzie wszystko może się zdarzyć, zaś najważniejsze będzie osiągnięcie mety oraz zdobycie cennego doświadczenia. 

Tradycyjnie już imprezę rozpoczął przejazd superoesu „Mikołajki Arena”, gdzie załogi rywalizowały w parach. Na tej widowiskowej próbie Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk zajęli czwarte miejsce w klasyfikacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP). 

W sobotni poranek na pierwszej „prawdziwej” próbie Miko i Szymon uplasowali się na trzeciej pozycji w RSMP, ale już kolejny oes, niemal 20-kilometrowe „Świętajno” załoga ŠKODA Polska Motorsport zapisała na swoje konto wysuwając się na prowadzenie w polskim czempionacie. Podczas pierwszej sobotniej pętli Miko i Szymon wygrali jeszcze odcinek „Mikołajki MAX” zjeżdżając do parku serwisowego jako wiceliderzy RSMP z 4,5-sekundową stratą do Grzegorza Grzyba i Jakuba Wróbla również startujących Fabią R5. 

Na drugim przejeździe próby „Świętajno” Miko i Szymon o niemal pół minuty poprawili swój poprzedni czas i ponownie wysunęli się na prowadzenie w klasyfikacji RSMP wyprzedzając Łukasza Habaja pilotowanego przez Daniela Dymurskiego oraz wspomnianych Grzegorza Grzyba i Jakuba Wróbla. Ta sytuacja utrzymała się do końca sobotniego etapu co oznaczało, że trzy czołowe lokaty należały do załóg jadących ŠKODĄ Fabią R5. Podobnie było w klasyfikacji generalnej, gdzie karty rozdawał Nikołaj Griazin mający do dyspozycji również rajdówkę z Mladej Boleslav. 

Drugi etap PZM 75. Rajdu Polski to trzy wymagające próby przejeżdżane dwukrotnie. Wśród nich znajdował się finałowy odcinek „Baranowo” stanowiący tak zwany Power Stage, na którym zawodnicy mieli okazję na dodatkową zdobycz punktową mogącą zaważyć o mistrzowskim tytule. Po oesowych zwycięstwach na odcinku „Gołdap” oraz pierwszym przejeździe wspomnianego „Baranowa” Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk powiększyli swoją przewagę w klasyfikacji RSMP aż do 18,9 s nad Grzegorzem Grzybem i Jakubem Wróblem. 

Podczas finałowej pętli wszystkie trzy odcinki zapisał na swoje konto Łukasz Habaj na co dzień nie startujący w mistrzostwach kraju. Jego wysoka pozycja wprowadzała nie lada zamieszanie do końcowej klasyfikacji RSMP. Na Power Stage Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk zajęli drugie miejsce zgarniając cztery dodatkowe punkty. Przy trzeciej pozycji Grzegorza Grzyba kwestia tytułu nadal była nierozstrzygnięta, bowiem wciąż szanse na to trofeum miał dotychczasowy lider klasyfikacji Jakub Brzeziński. Popularny „Colin” zajął jednak na Power Stage dopiero siódme miejsce. 

Rajdowy sezon 2018 Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk zakończyli z 150 punktami i wicemistrzowskim tytułem. Tylko o jeden punkt załogę ŠKODA Polska Motorsport wyprzedził Grzegorz Grzyb – tegoroczny mistrz kraju. Najniższy stopień podium z 146 „oczkami” należał do Jakuba Brzezińskiego. Dla Miko i Szymona najważniejsze było jednak zwycięstwo w PZM 75. Rajdzie Polski. W klasyfikacji generalnej wygrał Rosjanin Nikołaj Griazin również jadący ŠKODĄ Fabią R5. 

Emocje, których dostarczały w sezonie zmagania Mikołaja Marczyka i Szymona Gospodarczyka to esencja projektu ŠKODA Polska Motorsport realizowanego wspólnie z Volkswagen Financial Services. Przedsięwzięcie ma na celu promocję rajdów w naszym kraju dzięki współpracy z młodymi, obiecującymi talentami. 

Mikołaj Marczyk: - Ten sezon ułożył się w sposób wyjątkowy. Wszak przed jego rozpoczęciem wydawało się, że jeżeli mogę pokazać coś wyjątkowego, to raczej tylko na asfalcie. Tymczasem wygrałem dwa rajdy szutrowe, w tym Rajd Polski, który jest najważniejszą imprezą rajdową w naszym kraju. Po pechowych rajdach: Dolnośląskim i Śląska myślałem, że jedyne co mogę wyciągnąć z tego sezonu to nauka. Sprawy tak jednak się ułożyły, że do końca walczyliśmy o mistrzowski tytuł. Prawdę mówiąc nadal do mnie nie dociera, że na Mazurach wygrałem z Grzegorzem Grzybem i Łukaszem Habajem, których jeszcze dwa lata temu podziwiałem jako kibic. Bardzo cieszy mnie tempo, jakie zaprezentowaliśmy wraz Szymonem na tych odcinkach. Zwłaszcza, że te odcinki były dla nas zupełnie nieznane i pokonywaliśmy je zaledwie po dwukrotnym zapoznaniu. Korzystając z okazji chciałbym podziękować całej ekipie ŠKODA Polska Motorsport, która wykonała perfekcyjną pracę w ciągu całego sezonu. 

Tomasz Porawski – dyrektor marki ŠKODA Polska: - Miko wykonał tegoroczny plan w dwustu, trzystu, może nawet w pięciuset procentach. Naprawdę nie wiem, jak to oceniać. Jeszcze to wszystko nie dociera do nas, bowiem wydarzenia na Rajdzie Polski rozgrywały się, jak w najlepszym thrillerze. Miko i Szymon ostatecznie wygrali ten rajd, z czego jesteśmy niesamowicie szczęśliwi. Myślę, że dopiero za kilka dni będziemy sobie zdawać sprawę co nasza załoga osiągnęła. ​

Wyraziste przednie reflektory, światła przeciwmgielne z charakterystycznym wykończeniem oraz szeroki grill, o drobnym, pionowym żebrowaniu – to tylko niektóre cechy odświeżonego modelu SUPERB. ŠKODA prezentuje pierwsze szkice flagowego auta, które zadebiutuje w maju, podczas światowej premiery w Bratysławie. Prezentacja odbędzie się w trakcie Mistrzostw Świata w Hokeju na Lodzie, których głównym i wyłącznym sponsorem od 1993 roku pozostaje ŠKODA.​​​
​​Liczba fanów jednośladów wzrasta z roku na rok. Wiosenna pora to wzmożona liczba rowerzystów na drogach, a co za tym idzie większa potrzeba zachowania dodatkowej uważności. ŠKODA podpowiada kierowcom i cyklistom, jak być bezpiecznym w trakcie wykonywania najbardziej newralgicznych manewrów na drodze. ​
​​Przed rozpoczęciem wiosennych podróży, warto pomyśleć o przeglądzie i odświeżeniu auta po zimie. ŠKODA podpowiada jak w kilku krokach przygotować samochód, by móc cieszyć się bezpieczną i komfortową jazdą w nowym sezonie.
Nowa ŠKODA KAMIQ to drugi model marki wyposażony w usługi z zakresu Connectivity najnowszej generacji. Innowacje wprowadzone z myślą o zmieniających się potrzebach klientów zapewniają łatwy dostęp do usług online, jednocześnie dbając o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. ŠKODA intensywnie pracuje nad rozwojem najnowocześniejszych systemów, które ułatwiają kierowcom jazdę i sprawiają, że staje się ona jeszcze bardziej przyjemna.​
​​​Nowy, miejski crossover ŠKODY, zgodnie z ewolucją języka designu marki, zachwyca przestronnym wnętrzem oraz praktycznością. To drugi po ŠKODZIE SCALA model, w którym zastosowano nową koncepcję designu wnętrz.​
• 28-31 marca na Motor Show w Poznaniu odbędzie się polska premiera nowej ŠKODY SCALA oraz ŠKODY KAMIQ 
• Podczas targów zaprezentowane zostaną modele koncepcyjne: VISION X i VISION E 
• Na stoisku nie zabraknie bestsellerowych modeli: ŠKODY FABIA i ŠKODY OCTAVIA RS oraz SUV-ów – KODIAQ w wersjach: RS, SPORTLINE, L&K i KAROQ SPORTLINE oraz SCOUT 
• Z okazji 15-lecia projektu ŠKODA AUTO Safety w strefie zewnętrznej na Placu Marka przewidziano innowacyjne atrakcje dla odwiedzających 
• 28 marca o godzinie 10:00 w hali 3A odbędzie się konferencja prasowa ŠKODY 

Podczas Poznań Motor Show ŠKODA po raz pierwszy w Polsce zaprezentuje nowy, kompaktowy model SCALA oraz najmniejszego członka rodziny SUV-ów marki, model KAMIQ. Z kolei modele koncepcyjne VISION X i VISION E pozwolą na wgląd w elektromobilną przyszłość marki. Na stoisku dostępne będą bestsellery oraz cieszące się popularnością SUV-y KODIAQ i KAROQ. W związku z tegorocznymi obchodami 15-lecia projektu ŠKODA AUTO Safety dla odwiedzających gości, przewidziano dodatkowe atrakcje w strefie zewnętrznej. Ponadto 28 marca o godzinie 10:00 w hali 3A odbędzie się konferencja prasowa marki.​​​​​
ŠKODA KAMIQ to połączenie dynamiki i przestronności SUV-ów ze zwinnością samochodów kompaktowych. Dzięki najbardziej innowacyjnym systemom wspomagania kierowcy, nowy model zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa, znane z aut klasy premium. Warto zwrócić uwagę na to, że wiele z nich wchodzi w skład wyposażenia standardowego lub stanowi element atrakcyjnych cenowo pakietów promocyjnych.​
​​​Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i coraz więcej użytkowników dróg poszukuje zrównoważonej alternatywy dla pojazdów spalinowych. Dynamiczny rozwój elektromobilności wiąże się ze zmianami w obrębie infrastruktury samochodowej. ŠKODA prezentuje główne wyzwania związane z rosnącą liczbą e-samochodów, koniecznością ich ładowania, a także idącą za tym zmianą przyzwyczajeń kierowców. ​
Dostępny w standardzie napęd na cztery koła ze specjalnym trybem do jazdy po bezdrożach, srebrne osłony podkreślające uterenowiony charakter auta oraz najnowsze funkcjonalności z obszaru connectivity – to tylko niektóre wyróżniki ŠKODY KAROQ SCOUT. Specjalna wersja kompaktowego SUV-a dostępna jest z dwoma jednostkami napędowymi oraz sześciobiegową, manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegową automatyczną przekładnią DSG.​
Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie, ŠKODA zaprezentuje nową koncepcje z zakresu mikromobilności. Symbolem tego wydarzenia będzie KLEMENT, dwukołowy miejski pojazd napędzany elektrycznie. Silnik o mocy 4 kW umożliwia poruszanie się z prędkością do 45km/h, a funkcja przyspieszenia i hamowania jest niezwykle intuicyjna i dziecinnie prosta. Bezpieczną jazdę gwarantuje hydrauliczny hamulec z przodu wyposażony w ABS oraz oświetlenie LED. Pojazd wyposażony jest w system odzyskiwania energii z hamowania.​​​​